5020261502 |
Projecte Escolta'm |
2019-2020 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
15/10/2019 - 29/1/2020 (15 hores) de h a h |
|
ESC Pi Verd |
|
c. Vicenç Roure i Armadà, 12 (Palafrugell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Empordà
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La nostra intenció al plantejar la formació al claustre és la de donar eines d'acció tutorial als tutors que fomentin el vincle. Organitzar i tenir un espai per tal que el tutor pugui escoltar a l'alumne i pugui tenir formació per donar una resposta adequada. Creiem fermament que quan un alumne es sent reconegut i escoltat permet una millora de la convivència i de l'aprenentatge escolar.
|
| |
Objectius |
- Portar un canvi de mirada respecte a les tasques tutorials , afavorint l’educació emocional, la convivència i el rendiment escolar.
- Implementar una acció tutorial amb un format més íntim i acollidor, que ajudi a crear vincles positius i resilients entre tutor i els alumnes.
- Planificar espais de conversa en petit grup per a dur a terme la tutoria personalitzada
- Oferir un treball reflexiu en profunditat sobre la pràctica tutorial, amb els tutors , des de la mateixa comunitat educativa
|
| |
Continguts |
Conceptes (fonaments del Projecte )
el vincle
l'escolta activa
la comunicació positiva
la resiliència
l'acompanyament
|
| |
Formador/a |
Lourdes Dalmau
|
| |
Avaluació |
Informe final: https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTeJynNYkuEMhRQflUyFy4bkt4-utxvRXC0t70aXmrvJnh_Bd83xCJvbxa25H6PsCH8wHb6-Hr7zMgo/pubhtml
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions presencials.
Realització del treball no presencial proposat per la formadora.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre
|
| |
E-mail |
crp-baixemporda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
15/10/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
dimecres |
29/01/2020 |
1700 |
1900 |
|
| |